Departamente

Departamentul de HR – HR (Human Resources/Resurse Umane) e departamentul care are grijă ca OSUT-ului să nu-i lipsescă resursa umană cu ajutorul căreia funcționează. Departamentul de HR este responsabil de recrutarea membrilor, integrarea lor în organizație şi de menţinerea bunei dispoziţii şi motivaţiei membrilor la cote maxime. Pentru ca OSUT-ul sa răspundă la fiecare acţiune nu doar cu forță, ci și cu entuziasm și energie pozitivă, departamentul de HR organizează ieşiri la evenimente culturale, teambuildinguri, seri de socializare și party-uri. Departamentul de HR este prezent în organizarea fiecărui proiect OSUT și susține ideea că voluntariatul face studenția mai împlinită.

Departamentul de Imagine aruncă pete de culoare și trage linii, rezultatele acestor acte de creație fiind materialele grafice care dau viață mesajelor transmise de către OSUT. Cu ajutorul departamentului de Imagine iau naștere afişe, flyere, stickere, bannere, felicitări de Crăciun și multe alte trăznăi, folosind mijloace atât digitale (de exemplu Photoshop sau Illustrator), cât și tradiționale (de exemplu markere, sprayuri etc.). Dacă deții o doză ridicată de creativitate și vrei să o împărtășești cu alții atunci locul tău este în departamentul de Imagine.

Departamentul de IT, Logistică și Patrimoniu are ca obiectiv implementarea soluțiilor software în activitățile cotidiene ale organizației, susținerea unei culturi IT în rândul membrilor, dezvoltarea continuă a site-ului OSUT.RO și a site-urilor proiectelor organizate de OSUT pentru o mai bună informare a studenților, cât și asigurarea lucrurilor necesare pentru menținerea activităților OSUT la standarde cât mai ridicate. Pentru a ține pasul cu schimbările din domeniul IT, domeniu ce cunoaște o dezvoltare anuală exponențială, în cadrul Departamentului de IT se analizează instrumentele care sunt oferite de tehnologia modernă și care pot fi aplicate pentru eficientizarea lucrului echipei OSUT. Totodată, departamentul de IT, Logistică și Patrimoniu se asigură de menținerea patrimoniului OSUT astfel încât să satisfacă necesitățile de funcționare curente ale organizației.

Departamentul de PR (PR – Public Relations/Relaţii publice) „Dacă aș mai avea un singur dolar în bugetul de marketing, l-aș cheltui pe PR.” a spus Bill Gates la un moment dat. Există şi o explicaţie mai simplă a acestei afirmații: singura diferenţă dintre un şoarece obişnuit şi Mickey Mouse este că cel din urmă are un bun PR. Bazându-se pe această premisă, membrii departamentului de PR se folosesc de toate tacticile de comunicare şi marketing pentru a face din OSUT cea mai creativă şi mai cunoscută organizaţie studenţească. Departamentul de PR este vocea întregii organizaţii, acesta este locul din care pornesc campaniile OSUT-ului. Departamentul de PR nu are chiar OSUTă de membri, dar concepe un concept sau un slogan până nici nu apuci să spui „OSUT e cea mai tare organizaţie din UVT”.

Departamentul Social-Educațional-Cercetare există pentru îndeplinirea obiectivului principal al OSUT – reprezentarea și apărarea intereselor comune ale studenților din UVT și nu numai. Membrii departamentului sunt cei care informează studenții de când sunt doar niște boboci „pierduți” prin UVT și până la absolvire, cei care lucrează pentru ca studenții UVT să aibă parte de burse distribuite într-un mod cât mai corect și transparent posibil, să primească tabere gratuite în timpul vacanțelor și cei care se luptă în fiecare an pentru cazări cât mai corecte și cât mai transparente. Latura educațională a departamentului are ca obiectiv creșterea standardelor tuturor celor implicați în activitatea academică, să facă legătura între ceea ce avem în prezent, ce ar trebui să avem și ce putem face. Totul pornește de la nevoile și așteptările studenților, care mai întâi sunt analizate cu atenție prin cercetări, după care se formulează poziția OSUT în raport cu factorii de decizie din Universitate și se propun măsuri. Se reacționează prin petiții sau acțiuni de protest dacă nemulțumirile nu sunt rezolvate. Ținând cont de faptul că noi, studenții, suntem peste 90 % parte a mediului universitar nu vom accepta niciodată ca vocea noastră să fie redusă la tăcere. În mare, tot ce influențează în vreun fel viața unui student în UVT trece prin filtrul departamentului Social-Educațional-Cercetare.

Departamentul de Fundraising se ocupă de managementul şi scrierea proiectelor OSUT și, totodată, de căutarea de potenţiali parteneri și realizarea de acorduri de parteneriat care să ajute la buna funcționare a proiectelor, evenimentelor și activităților pe care OSUT le desfășoară. Acest departament a rezultat din contopirea a două foste departamente OSUT, și anume departamentul de Proiecte și departamentul de Sponsorizări și Parteneriate. Departamentul de Fundraising are în componență membri care pot obține finanţare şi din piatră seacă și care nu lasă nici o linie de finanţare neexploatată. Proiectele OSUT sunt atât cele consacrate, ce se adresează unui grup-țintă mai larg, precum StudentFest sau West Summer University, dar și cele specifice anumitor facultăți, cum ar fi ITFest (destinat în special studenților de la informatică) și Abecedarul Carierei (destinat în special studenților de la Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor). Pentru a ține pasul cu schimbările economice, care cunosc o dezvoltare continuă de la an la an, în cadrul departamentului analizăm evoluția pieței și potențialii parteneri pentru a atrage cât mai eficient a unor resurse financiare, materiale și logistice.